Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs
Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích
Nejedlá, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích" zachycuje způsob, jakým české zpravodajské servery zobrazují ve svém zpravodajství realitu, jak ji přetvářejí a konstruují podle vlastních potřeb. Pomocí analýzy dvou významných českých událostí roku 2008 - kauzy pražských kulturních grantů a kauzy podpisu rámcové smlouvy o americkém radaru na území České republiky - popisuje nejen konkrétní rámce, do nichž internetové deníky zařazují účatníky mediální komunikace, ale snaží se také obecněji popsat jejich celkové prostředí, včetně toho, jakým způsobem využívají ve zpravodajství audiovizuální prvky, jaké jsou jejich zdroje a jak jejich práci ovlivňuje fenomén občanské žurnalistiky a blogerství.
Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu. V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie, řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmů z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této diplomové práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblasti sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje
Bražinová, Michaela ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Diplomová práce "Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje" si klade za cíl zjistit, jaké informace česká média používají při konstrukci svého publika za účelem prodeje nejčastěji, jaké jsou zdroje těchto informací a metody jejich získávání, a do jaké míry lze tyto informace, potažmo tedy celé konstrukty publika, považovat za věrohodné, ověřitelné a relevantní. Stanovených cílů bude dosaženo prostřednictvím obsahové analýzy veřejně dostupných informačních materiálů, které média o svém publiku předkládají. Samotné analýze bude předcházet teoretická část, kdy definujeme publikum z hlediska mediálních studií i z pohledu zadavatelů reklamy a konstrukci publika za účelem prodeje vyložíme aplikací teorie sociální konstrukce reality. Uvedeme přehled charakteristik, jejichž prostřednictvím lze publikum konstruovat, přehled výzkumů publika, které tyto charakteristiky v České republice měří a přehled institucí, které v České republice tyto výzkumy zaštiťují a realizují. V závěrečné části výsledky analýzy sumarizujeme, interpretujeme a aplikujeme na predikci dalšího vývoje konstrukce mediálního publika za účelem prodeje. Součástí práce je přílohová část, která obsahuje kompletní přehled médií, která byla do analýzy zahrnuta, a kompletní data, která byla...
Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech
Nováková, Petra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech" se zabývá mediálními texty, které jsou určené dospívajícím dívkám; konkrétně se zaměřuje na tři výrazné mediální typy v této oblasti. Ty představují časopis Bravo Girl!, blog dominikamyslivcova.cz a webové stránky jenproholky.cz. Cílem práce je popsat a analyzovat tyto texty co nejpodrobněji v oblastech, které jsou po ně charakteristické a mohou představovat výrazný prvek v procesu utváření okolní reality jejich příjemců. Stejně tak se zabývá otázkou, jakým způsobem se tato média mohou podílet na tvorbě identity těchto příjemců - jejich společenských hodnot, názorů, myšlení a vyznávaného životního stylu. Práce se tedy soustředí nejen na proces produkce těchto specifických mediálních textů a jejich vlastnosti, ale také na charakter interakce médií se svým publikem. Rovněž se snaží popsat, jakým způsobem publikum tyto texty přijímá a reaguje na ně. K naplnění tohoto cíle práce využívá především pragmalingvistickou analýzu jazykových prvků a komunikačních strategií, které tato média využívají. Ta je doplněna analýzou sémiotickou sloužící k popsání významových struktur, mýtů a ideologií, které jsou v těchto textech rovněž přítomny. Výsledkem práce je pak soubor identifikovaných prvků v těchto textech...
Vývoj pohraničních sídel a jejich obyvatel na území Českého lesa
Angelovová, Kamila ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Pohunek, Jan (oponent)
Předkládaná studie zjišťuje vývoj sídel a jejich původních obyvatel v oblasti Českého lesa na západě České Republiky. Tato lokalita byla během komunistické éry nedostupná, protože patřila do přísně střežené oblasti na hranici s Německou spolkovou republikou. Mnoho vesnic, původně osídlených Němci, bylo zničeno. V průběhu času se staly ruinami. První část této práce je případovou studií osady Lísková, která je situovaná 20 kilometrů od Domažlic. Druhá část textu popisuje velmi podobnou vesnici, která ale na rozdíl od Lískové nebyla v roce 1956 zcela zničena. Tato obec přežila až do současnosti. Cílem této práce je na uvedených případech zjistit, jaké skutečnosti vedly k procesu zániku obce a z jakých důvodů jiná sídla mohla nařízené demolice v pohraničí přežít. Klíčová slova: lokalita pohraniční, lidská sídla, odsun, zaniklé obce, hranice, fluktuace obyvatel, sociální konstrukce reality, zakořenění, národnosti.
Mediální reprezentace fenoménu deepfakes
Janjić, Saška ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací fenoménu deepfakes. V úvodní části práce jsou nejprve shrnuty poznatky z dosavadních výzkumů, načež je komplexně předestřena problematika deepfakes, včetně popisu technologie, která umožňuje jejich vznik, současných možností využití a způsobů regulace a detekce. Teoretická část práce zasazuje deepfakes do kontextu stěžejních teoretických konceptů, jako je například teorie sociální konstrukce reality a role médií v tomto procesu. Empirickou část práce tvoří vlastní výzkum využívající kombinaci dvou metod, a to kvantitativní obsahové analýzy a kvalitativní diskurzivní analýzy. Výzkum zkoumá online mediální články pojednávající o deepfakes s cílem zjistit, jakým způsobem média tento fenomén reprezentují. Výsledky analýzy ukazují, že je současný mediální diskurz při pojednávání o zkoumaném fenoménu vysoce negativní, neboť rámuje deepfakes jako bezpečnostní hrozbu. Tato negativní reprezentace je silně spekulativního rázu, jelikož autoři mnohdy využívají vlastní vymyšlené příběhy o budoucích katastrofických následcích této technologie. Zjištění vyplývající z této studie zároveň poukazují na odlišné vnímání závažnosti identifikovaných hrozeb vyplývajících z technologie deepfakes, které spočívá v tom, kdo je jejich obětí, a odráží tak genderové stereotypy...
Od konstrukce mediální reality k sociálnímu stereotypu v tištěné reklamě
Talácko, Aleš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jungová, Eliška (oponent)
Diplomová práce "Od konstrukce mediální reality k sociálnímu stereotypu v tištěné reklamě" pojednává o stereotypních zobrazeních osob vyskytujících se v české časopisové produkci v prvním desetiletí 21. století. První část práce popisuje teoretický základ a východiska tématu, včetně teorie sociální konstrukce reality podle Bergera s Luckmannem. Ve své druhé části práce na vzorku časopiseckých titulů Týden, Reflex, Maxim (dříve Quo), Cosmopolitan a Žena a život mapuje výskyt stereotypních zobrazení v časovém období od roku 2000 do roku 2008, materializovaných prostřednictvím sémiotických kódů, které práce pojemenovává, popisuje a poukazuje na způsob jejich použití ve výstavbě komplexních komunikátů. Práce se snaží poukázat na nepoměr ve výskytu zobrazení mužů a žen v reklamních komunikátech a na základě předchozích rozdělení dostupných v literatuře práce přichází s originální klasifikací stereotypních zobrazení. Práce také popisuje výsledky kvantitativní obsahové anylýzy, jejímž cílem bylo zjistit četnost výskytu stereotypních zobrazení v obrazových textech tiskové reklamní produkce a dělí vyskytující se stereotypy na tři skupiny dle frekvence výskytu - málo frekventované, běžné a velmi frekventované. Zvláštní pozornost práce potom věnuje vazbě jednotlivých zobrazení sociálních stereotypů na...
Analýza diskurzu o koronavirové krizi v názorových rubrikách českých online médií
Karel, Kryštof ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Práce se zabývá tím, jak česká média, konkrétně názorové rubriky seriózních mainstreamových online deníků, prezentovala jarní vlnu koronavirové pandemie a její přidružené aspekty, a to ve třech třídenních intervalech v průběhu daného období. Vychází primárně z předpokladu, že způsob, jakým média referují o sociální realitě, může tuto realitu významným způsobem utvářet, její teoretická část se tedy vyjma průběhu samotné pandemie a trendů v užívání médií během ní zabývá recipročním vztahem mezi médii a společností, především pak sociální konstrukcí reality a diskurzem. Samotný výzkum byl uskutečněn metodou analýzy diskurzu. Ústřední kapitola diplomové práce prezentuje nabytá zjištění v deseti podkapitolách soustředících se na obecné diskurzní tendence, často se vyskytující jazykové prvky i společenské jevy, na něž je odkazováno. Významně se do zkoumaných textů promítlo spojení koronaviru s vládními opatřeními, ekonomickým vývojem či předpokládaným čínským původem viru, časté byly paralely s jinými nemocemi či historickými událostmi, objevily se metafory, neologismy a rovněž argumentační fauly či reflexe zkoumaného diskurzu. Krátce popsána byla též dynamika diskurzu, který se v různých časových úsecích vyznačoval odlišnými sdílenými narativy. Práce má explorační, kvalitativní charakter, jejím hlavním...
Reprezentace anarchokapitalismu v českých médiích
Mika, Jindřich ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl provést důkladnou rešerši české veřejné diskuse o anarchokapitalismu a anarchokapitalistech skrze mediální sdělení, analyzovat mediální reprezentaci anarchokapitalismu pomocí kvantitativní obsahové analýzy a poskytnout momentální zachycení mluvčích, aktérů, témat a souvislostí. Práce se nejprve zaměřuje na teoretický základ anarchokapitalismu, jeho praxi v České republice a teorii zobrazování reality v médiích ze sociálně konstruktivistického úhlu pohledu. Dále se zaměřuje na výzkum mediálních sdělení týkajících se anarchokapitalismu nebo anarchokapitalistů vydaných v českých tištěných i online médiích od počátku roku 2010 do konce roku 2020. Výsledky ukazují, jak se v čase měnilo zastoupení tématu anarchokapitalismu v médiích a prezentují hlavní témata a souvislosti, se kterými byl anarchokapitalismus v českých médiích zmiňován.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.